vrijdag 12 september 2014

Epiloog


Gegevens
Gegeven

Gedachtenweefsels
5 minuten
zou de closure zijn
toch niet

Weven

Eigenlijk is het om het even
De boodschap is  woorden zeven
Je snapt toch dat leven?
Of niet?
Waarom dan rijm?

Dus
stop

Alsmaar
Berekenend

Jaren lang
Voeden

Diverse hulplijnen
Doorgaans teleurgesteld

Storen
Repliek
Pulse
Onbegrip

Versjes?

Ik snap je wel! (Nee)

Zielsverwanten?
Weinig.

Ze zijn er wel. Ik koester ze.
Mijn heiligdom
Die kogel vang ik op.

Geen twijfel
Jullie weten dat

Zo nee..
Ben je bij deze dood
En kan het me niets schelen

Niets uit deze uitgave mag persoonlijk aangerekend worden

Dat is strict verboden
Dit is puur een greep uit het essay leven

Alwaar ik volledig toe mag beschikken
Aangezien ik het leef,
..met volle teugen.
Dat blijf ik doen
(godsdienstelijke inslag) Tot in de eeuwen der eeuwen

Want het is gewoon te leuk…
..er afscheid van te nemen

(Epiloog op een epiloog)

Ik zei ooit…

Alles en iedereen
Recht in de ogen

Aan te kunnen kijken
Het afgelopen halfjaar

Is me dat op de proef gesteld

Waar ik tot mezelf ten rade ben gegaan

Min min plus iets meer
Jawel. Plus

Mijn leven gaat niet over rozen
Gaat soms over ellende
Soms over geluk
Of dood

Geestelijke deuken
Lichamelijke deuken ook zo nu en dan….

Alomvattend
Letterlijk / figuurlijk

Teken ik me
Ben ik me

Samen vat?
Nee
Ik vat samen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten