vrijdag 5 september 2014

Echt gebeurd 86

Met dank aan mijn vakantie slaap ik uit
Vervolgens ontbijt ik
En kuier de dag door op zijn “elf en dertigste”.

Zo nu en dan 
Onderneem ik daadwerkelijk ook iets

Vandaag

Boodschappen

Niet zomaar boodschappen
Nee, LIDL boodschappen

Dan kan ik kiezen
Horst, Deurne

Ik ga doorgaans voor Deurne
Lekker stukje tuffen
CDtje mee
Raampje open
Naar het brabantse…

Zegmaar cruisen
Maar dan zonder het stoere
Wel inclusief het genieten

Gewoon cruisen voor boodschappen

Het begint voorspoedig
Deurneseweg

Ik word ingehaald door een auto
Kaliber Hummer
Rijdt te hard

Toevallig zie ik dat hij niet uit de buurt komt
En dat de arrogantie van het heerschap afdruipt
Aan het bellen, te hard rijden, hummer

In mijn hoofd feliciteer ik hem alvast
Met de bon
Nav de flitspaal een stuk verder
(die hij niet kent.. en inderdaad. Dat wordt cashen)

Dan begint de ellende

Het is ook nooit goed

Eerst word ik bijna van de weg gereden

Een onverlaat is niet bekend met het fenomeen invoegen
Maakt er een compleet eigen interpretatie van (lees: een potje)
Waardoor ik 5 seconden aan spookrijden ga doen
Geen tegenliggers. Gelukkig ..

Dan

Het lag er niet aan gok ik 
Die PL sticker op de auto
We waren sowieso tegenpolen (goedkoop grapje)

Hij van rechts
Ik verleen voorrang
Sta zelfs stil

Meneer begint te zwaaien
Ik ben koppig
Blijf staan
Jij hebt voorrang
Jij gaat nu rijden

Hij zwaait weer
Ik blijf staan 

Dat wordt niet gesnapt.
Vervolgens word ik getrakteerd 
op een internationaal vriendschapsgebaar
In de vorm van een middelvinger

Tevens laat hij zien dat zijn toeter ook werkt (drie keer)
En er wordt ook nog even met de vuist gezwaaid

Duurt lang... 
Ik ram een keer ter frustratie met beide vuisten op mijn stuur
(note to self: niet meer doen, niet goed voor de Honda)

En vloek op een manier die hij ook begrijpt, zonder het te horen
Ik zie dat hij schrikt

Normaliter ben ik geen hothead in het verkeer
Als dat wel voorkomt is dat puur innerlijk
(koken zonder dat de buitenwereld er last van heeft)
Maar soms kook ik un petit peut over 

Ik rij door
Denkende aan de Paella, en de gerookte zalm van de LIDL
(beiden hemels)
Dat is main target nu. 

Ondertussen schijnt hij gecorrigeerd te zijn
Door zijn vrouw, zus, moeder, vreemde naast hem

Er is in mijn achteruitkijkspiegel
Een discussie van jewelste gaande 
In de auto achter me

De PL volgt
We moeten beide bij de LIDL zijn
Dat wordt nog spannend dan
Stappen beiden uit

Hij komt me vrij hortig tegemoet
Ik maak me verder geen zorgen
Kan me aardig redden

Maar als ik dan toch mishandeld ga worden
Heb ik minimaal 3 camera’s en 5 huisvrouwen
Als getuige

Hij roept. 
Iets.. (geen idee wat ;))

Om vervolgens in gebroken nederlands
Zijn excuses aan te bieden, 
waarna hij meteen zijn hand uitsteekt
Gezien zijn formaat (gorilla, tattoos)
Ben ik verrast, maar blij 

Vervolgens volgt een lang verhaal over verkeersregels
Waar ik overigens geen reet van meekrijg
Glimlachen en knikken

Ook leg ik hem nog wel even het muntjessysteem uit
Dat schijnt ook Sci-Fi te zijn voor de beste man

Na hem verzekerd te hebben dat hij dat muntje echt weer terugkrijgt
(mits hij er niet met het wagentje van doorgaat)
Schudt hij nogmaals mijn hand en verontschuldigt zich wederom

Ik klop hem op zijn schouder en wens hem een fijne dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten