vrijdag 5 september 2014

5 minuten


De eerste 5 minuten

Ze zaten er al lang aan te komen
Wachtende

Op dat goede moment
Altijd vooruit schuivend

Mjah

Wie A denkt moet B doen

Gaat hem niet worden

Levens verwoest
Levens gemist
Maar toch

Breek…

In de eerste 5 minuten

Ben ik in de war
Dep ik mijn wonden
en voel ik schaamte

Een gevoel van trots
Een gevoel van walging
Kijk ik om mij heen

Zonder überhaupt iets te zien

Geniet ik donker

Intens

In de eerste 5 minuten

Ben ik als een klein kind

Zonder moeder
Ongeleid
Projectiel

Besef volgt

Na de eerste 5 minuten
Herpak ik mezelf

Gaat mijn hoofd weer nadenken

Ik zoek. Dat kan. Schijnbaar. Custom made… 

Ik zoek de mensen die ik liefheb
Ik vind de vader die ik mis

Een knuffel zou surreëel zijn

Bij treffen

We schudden hand

Hij kust me. Knuffelt toch.

Na die eerste 5 minuten is dat belangrijk

Ik trek rond
Mijn ogen de kost gevend

Allen begroeten me
Allen die ik zo miste

Is het van die vriendin die te vroeg stierf (2 keer)
Of diegene die ik begeleide tot en met zijn sterfbed

Tot die fragile man die mijn naam nog herkent. Ik ook…

Na die eerste 5 minuten treedt
een gevoel in werking

Geluk

Nee natuurlijk niet geluk

Ik mis de mensen die me missen
Ik denk na

Maar die zullen volgen

We zullen allemaal een harmonie vormen.. 

Maar toch

Ik ben ergens waar ik nog niet dien te zijn
Ik ben er nu wel

Ben er toch
Laten we er het beste van maken
Vragen ontstaan

Mensen trekken aan me
Willen weten

Hoe vork, steel, wat?
Waarom?

En hoe is het nu?
Een kwartier geleden was gitzwart

Nu die paar minuten later 
Is er weer hoop

Zijn er weer glimlachen
Vers gemaaid gras
Riekend naar zomer
Alles wat ik wil vond ik daar

Nee

Zo niet

Nog lang niet

Laat het even zo
Elke gedachte wegbannend
En zo is het goed
Falen is geen optie…
L E E F

Geen opmerkingen:

Een reactie posten