donderdag 5 juni 2014

Onderhoudend

1 x per jaar is het tijd voor groot onderhoud.

De Buxus/palm op het graf van mijn vader krijgt bezoek van de coiffeuse.

Nicole verricht jaarlijks haar heldendaad met subliem oog voor detail en grote zorg (waarvoor oneindig dank nog)

Mijn taak.
Opruimen. 

Ieder zijn ding. Geef mij die heggenschaar en de plant in kwestie zal een wisse dood sterven (na een lange martelgang waarschijnlijk). Geen goed plan dus.

Ik heb andere kwaliteiten.

Nicole de schaar, ik de rotzooi. Beetje harken, beetje poetsen. Ik schaar me in de buurt, maar niet in de weg.. 

Gewapend met Glassex en een doekje doe ik ondertussen mijn ding.

En ja die blaadjes. Die blaadjes.. Kleine rottige blaadjes...

Had me dat van tevoren al bedacht. 
Ik denk niet in vakjes
Een geniaal idee was geboren..

Een man 2 rijen verder kijkt me verbaasd aan.
Ik zwaai olijk en roep “maar het werkt wel!!!”. 

#kruimeldiefje

En zo is het. 
Hij een mooi verhaal voor thuis (“wat ik nu toch meegemaakt heb”);

Wij een prachtig graf
(en met dank aan uitbundig uitkloppen van mijn zijde eenmaal zandhappen)

Mijn vader zal genoten hebben 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten