donderdag 10 oktober 2013

Bonkers


Bonkers

Wanneer ben JIJ de laatste keer volledig muzikaal uit je plaat gegaan?

Nou.. dat had ik een uurtje terug in de auto.

Mijn grote rode kompaan had zojuist een nieuwe distributieriem gekregen dus cruisede als een zonnetje. Blij dat hij terug was besloot ik een willekeurige graai te doen in mijn dashboardkastje om vervolgens de ouderwetse sony cd speler aan te zwengelen. Ik greep een cd met de tekst “Auto leuk 1 veilig Misc”.

Voor sommigen klinkt dit als volkomen wartaal. Maar ik weet dan in ieder geval dat deze cd tracks bevat die ik kan draaien (mits laag volume) als mijn ma in de auto zit. Overigens heb ik bij audio verzamelaars geen methode van sorteren. Er komt maar net op wat me binnenvalt op dat moment.

De cd start. De beginklanken van “Instant Street” beginnen. dEUS. De clip die ik bijvoeg is live. Studio klinkt het allemaal wat strakker en beter. Maar live @ Lowlands.  Ik was er bij. Het publiek mocht de set samenstellen, van tevoren. We kregen waar voor ons geld. De 11 beste (volgens de Lowlandsganger) dEUS tracks.  Opgedragen aan de slachtoffers van het Pukkelpop drama.. Alom een mooi moment.  Zelf miste ik Theme from Turnpike, maar soit.. het zij ze vergeven.

Het nummer begint vrij basic en rustig. Vervolgens zien we JORDY swingend op 3:18 (stop the clock) ;) Overigens ben ik normaliter van het tekstuele. Maar dit nummer staat (los van een uitstekende tekst) bol van prachtige instrumentale wendingen.

Na het rustige gedeelte stoten we door (stoten we door… 1 der DJ’s bij de afgelopen popkwismarathon startte niet de volgende track. Nee, hij stootte door naar… Een aparte manier om te omschrijven. Net alsof je aan het biljarten bent.. Of andere dingen… Snooker enzo? ;) ) naar de eerste wisseling. Een onheilspellend gitaarrifje vult de ruimte. Vanaf nu is het klaar met de lol en begint het serieuze genieten.  (Dit op 3:34 overigens)

Fase onheilspellend 2 vangt aan op 4:13. Vanaf dan gaat het hard. Ik gebruik graag beeldspraak en heb bij Instant Street ook altijd de opmerking dat het nummer zo vlamt dat het net lijkt of het opstijgt. Dit doet het in deze video op 2 momenten; 4:56 en 6:16.
Overigens een eervolle vermelding voor MARC die al opstijgend nog even het luchtledige drumstel aan gort slaat op 5:42.

Dus ik zit in de auto. Studio versie. Dat wel. Toch heb ik kippenvel , ben ik blij en tevreden.
Ubergeil, Apeshit, Bonkers, Joepie ;) BAM.

Het nummer eindigt en bijna klap ik.. Bijna ;)
Mijn auto is gemaakt, de kosten vielen mee. Ik heb weekend nu, Feest een succes, vlekkeloos met een 100% score de landelijke popkwismarathon in Tilburg gewonnen,  een week voldoening in werk, een hernieuwd takenpakket (waar ik ook in kan en zal gaan shinen), mooie mensen leren kennen, een petekindje die met een playmobiel politieauto speelt..

Het leven gaat in ups en dows. Laatste tijd downde ik zo nu en dan. Nu probeer ik dat te uppen. Ik up het downen en plus het minnen.

Ik eindig niet met een punchline. Eerder met het clipje waar ik over sprak. Een comment later (omdat het toch gemaakt is voor Facebook gooi ik het origineel.
Doe me een plezier. Lees de tekst, zet het nummer hard aan, geniet van de live ervaring. Daarna een tandje harder en knal met de studio versie. (de setlist van Lowlands hier onder).

Prettig Weekend :--)

·          
1.   Suds & Soda 
3.   The Architect 
4.   Constant Now 
5.   Sister Dew 
7.   Bad Timing 
9.   The Ideal Crash 
10.               Roses 
11.               Instant Street 
(With Ghost lyrics)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten